Erőss Zsolt, az amputált lábával először expedíciózó alpinista úgy tűnik, vette a túra első akadályait. A Cho Oyu-expedíció kommunikációja technikai okokból akadozik ugyan, de facebookos bejelentkezéseik alapján tudható, hogy a csapat kilenc napja érkezett meg a 8201 méteres hegy alaptáborába, 4910 méterre.

A legkönnyebb nyolcezresként számon tartott csúcs alatt elképesztő a tömeg. Hetven expedíció készül a mászásra: ez legalább 250-350 hegymászót jelent, és még vagy 100 teherhordót, szakácsot és egyéb fizetett hegymászóipari szakmunkást. Mindez a környék romantikus potenciálját jelentősen csökkenti, viszont segíthet az új protézisét próbálgató hegymászónak. Az alpinisták hordái ugyanis jól kitaposott nyomot és sok kifeszített kötelet hagynak maguk után. Hátrány viszont, hogy ilyenkor harc megy a jó sátorhelyekért.

Az idő egyelőre nem túl jó, de a csapat már elérte az előretolt alaptábort (5700 méter), és 13-án az első tábort is. 6400 méteren sátrakat állítottak fel, aztán visszaereszkedtek pihenni az alaptáborba.

Zsolt így számolt be az elmúlt napokról:

"Az egyesbe felvittünk 2 három személyes sátrat, de sem hólapatátot sem bambuszokat. Ezeket valahogyan "pótolnunk"; kellett, majd legközelebb jobban rögzítjük sátrainkat. Nagyon étvágytalanok voltunk és nem főztünk semmit. Reggeli nélkül indultunk lefele nagyon rossz terepen havazásban.

A lábam viszonylag bírja, nincs különösebb gond. A gyomrom meg a torkom egyre rosszabbul viselte a megpróbáltatást, lefele jövet néha már nagyon gyönge voltam.

Az egyes tábor előtt a törmelékbánya átmegy havasba. Felfelé latyakos volt, de lefele fagyott, meg havazott is.  Elég változatos az időjárás. 14-én eleget havazgatott, 15 reggel felnézve a hegyre 2 nagy lavinanyom látszik, amelyből 1 mintha érintené az útvonalat. Most éppen nem túl jók a viszonyok, mégis egy rakás kínai indult el felfelé. Mi még 16-ot is pihenéssel töltjük, majd 17-én indulhatunk fel 18-án lehetünk a kettesben és 19-én alaptábor. Ez után már jöhet a csúcsmenet.

Az egyes felett a bakancsos lábat kell használnom, még kérdés, hogy bírom. 16-lett és sokat havazik, valószínűleg egy kicsit csúsztatjuk az indulásunkat.

Ez egy másik expedíció egy másik évben, de a Cho Oyu

15 délután megérkeztek Mécsék is. Elég jó állapotban, de torokgyulladással, hasmenéssel és egy tönkrement laptoppal. Lajos laptopja teljesen bedöglött, Szlankó kis laptopjával tudunk a műholdassal kommunikálni. A műholdas telefon csak windows xp-vel tud kommunikálni. Az én laptopomon win 7 van. Nálam volt a gépen Ubuntu most Lali gépén az megy cd-ről. Szóval rakás laptopunk van, mégis nehézkes a kommunikáció."

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Felmászom

De ki viszi fel a kötelet? Sziklamászás, nagyfalazás, mixmászás, alpinizmus.